top of page

Nya inköp

Andra månadsavstämningen :)

Och med det - Nya inköp.

Nu när jag kopierade föregående månads nyhetspost kommer jag på mig själv. Jag har fortfarande inte läst klart boken "The little book that still beats the market" trots att jag tycker den är så bra. Skärpning! Inom 2 veckor ska den vara utläst och därmed bums!

Hur har det gått för portföljerna?

Total sett har dem gått -2,98 % den här månaden. En månad när OMXS30 har gett motvarande 1,09 %. Jämförelsevis mot prognosen på 1,29 % vid månad 2 ligger portföljerna back -2,16 %. Perioden har bjudit på överlag väldigt dålig utveckling för MF + moment portföljen där SAS nu är ner i snudd på 20 %, Lucara Diamond ner runt 11 %. Hexagonen har hållt upp portföljen med en stark Nilörn upp 22 %, Bonava nära på 15 %, G4S 12 %. Balder ner 11 % åkte ur till förmån för ett icke fastighetsbolag.

Den stora händelsen har varit att Trump gått och vunnit presidentvalet i USA. Börsen svängde neråt för att sedan flyga upp världen över. Skattelättnader för vissa företag var en av orsakerna. Det var väldigt dystert att vakna upp till den nyheten. Jag och min sambo såg på The Big Short dagen innan och kändes oss lite nere på grund av den filmen också. Vad är det för värld av spel vi lever i. Intressant och sevärd film, men samtidigt väldigt hemsk.

Följande har köpts in denna månad: Magic Formula + trend Micronic

Swedish Match

Jag kommer inte att ta med fastighetsbolag i denna portfölj framöver, men väljer att hålla kvar i dem jag redan har.

Hexagonen

B&B Tools - En jag sedan tidigare har haft glädje av. Hexagon (Lustigt nog på namnet) - VDn åkte i finkan (i norge) för insiderbrott. Bolaget krascha, tror det är överdrivet.

Investor Swing

Ingen aktivitet här.

Jag har hållt mina positioner för länge och inte haft koll/släppt när jag tänkt släppa på grund av att jag jobbar när börsen håller öppet. Lösningen blir att sälja kommande dagar och enbart ha 1-2 bolag i denna portfölj och följa upp.

Har sålt av ca 90 % av mina tidigare innehav hos Avanza. Har behållt den del jag fortfarande tror kan gå stark men kommer att avveckla dessa allteftersom. //Sparfar


Sparfar
Småbarnsfar och ekonominörd

I'm a paragraph. Click here to add your own text and edit me. Let your users get to know you.

bottom of page