top of page

Nya inköp

Första månadsavstämningen :)

Och med det - Nya inköp.

Jag läser fortfarande boken "The little book that still beats the market" och börjar så småningom att bli klar. När detta sker blir det en kort recension om boken :) Mitt mål är att läsa en bok i månaden som ett steg att lära mig mer och att bli en bättre investerare.

Hur har det gått för portföljerna?

Total sett har dem gått +1,69 % den här månaden. En månad när OMXS30 har gett motvarande 1,76 %. Jämförelsevis mot prognosen på 0,86 % är det enligt plan. Perioden har bjudit på en sten i form av SAS (-5,17 %) och en raket i form av Nilörn gruppen (+9,10%).

I Swingportföljen har Fingerprint Cards sålts av samt BTS Group AB ser. B och DGC One AB har köpts in.

Följande har köpts in denna gång: Magic Formula + trend Besqab AB Sorterades ut som #3 enligt portföljreglerna.

NCC AB ser. B #5

SAS och Lucara Diamond Corp ligger fortfarande före i listan. som #4 finns Fingerprint som jag aktivt valt att inte ha med i portföljen.

Hexagonen

Balder AB ser. B G4S plc Swing

Elanders AB ser. B

Inwido AB

bevakningslistan just nu finns Fortnox som jag tycker ser intressant ut. Affärsmodellen med bland annat Bokföring/Fakturering för småföretag känns bra med tanke på att det är jobbigt att byta från ett system till ett annat när man väl lärt sig det.

Har sålt av ca 50 % av mina tidigare innehav hos Avanza. Har behållt den del jag fortfarande tror kan gå stark men kommer att avveckla dessa allteftersom. //Sparfar


Sparfar
Småbarnsfar och ekonominörd

I'm a paragraph. Click here to add your own text and edit me. Let your users get to know you.

bottom of page